t.r.ö.t.t

Denna kväll blev att ligga under täcket i soffan och lyssna på Globus musik och texter. Genomtrött och vet knappt vad jag tänker eller gör.

Globus- Take Me Away

Åter i Tillberga

och Morgan har saknat matte! Han har varit efter mig hela dagen, ut till bilen och tillbaka några varv och följa med ut och hänga tvätt och tillbaka...

Katt som kräver uppmärksamhet, har mycket klappningar att ta igen fick jag höra imorse... Låg på filten i solen efter att gått 11 km på 1,40 min. Smider STOOOORA planer ska du veta...
Fick ligga här istället.

Monster

Husryggen på södra Gotland

Någon utav dagarna här hade jag som mål att gå nått på södra Gotland, absolute lääängst ut.
Niklas och Daniel släppte av mig och skulle hämta mig tillsammans med övriga familjen två timmar senare och äta picknick på ett annat ställe.

Gick förbi Majstregårde och sedan upp på Husryggen till sten muset och sen tillbaka en liten bit där jag blev hämtad :) Två cacher blev loggade också.

12 km lång distans blev det på 2,25 timmar. Stannade och fota och fika nötter och vatten. Mysigt var turen! De sista 20 minuterna kom det lovade regnet

Naturligt lagt stengolv

Imorgon åker vi färjan tillbaka på kvällen, skulle lätt kunna vara ledig ett tag till...

Stora Karlsö

Idag var Daniel och jag på Stora Karlsö. Tog färjan från Klintehamn kl 9.30, 35 min tog det över till ön där guidning på 2,5 timmar väntade. Guiden började med att visa och berätta om fåglar inne i museumet.
Avsluta guideturen med att äta i restaurangen och sen kolla lite själv och sen tillbaka till storön Gotland.

Flera än en tordmule...

252 cacher tagna!

Passerat 250 strecket alltså ;-) Bara mindre än hälften kvar till 500 då... =)

Efter jobbet cykla Daniel, André och jag till Gäddeholm och tog totalt 11 cacher. Började ösregna så vi cykla tillbaka. Tackar mig själv för jag alltid har regnkläder och vattentät påse i bilen som blev nerslängt i cykeln innan avfärd! to
Kan säga att mina Haglöfs regnbyxor är riktigt bra med dragkedjan i sidorna, tror inte de andra ens märkte att jag stanna och drog på mig dem!

Sniglar, sniglar- tror jag råka döda några i ösregnet hem...
Herr Morgan var glad att han fick mat även idag, vilken tur man kan ha!

Paddel pass Nivå Gul

Duschad och klar för sängen. Har varit ute och sprungit 4,3 km idag och 5,3 igår. Blev två dagar i rad för imorgon kväll och fredagkväll är jag borta, lördag med bror och söndag packa och förbereda. Panik med katten, då båda som har varit kattvakt är borta den veckan! Gah! Behöver hjälp antingen måndag-fredag eller komma ge mat på torsdag...

Idag på jobbet hade André och jag vår första kajakkurs för Paddel Passet med 9 deltagare. Kul dag med duktiga deltagare.

Nu ska jag lägga mig och läsa, måste sova annars ringer chefen och påminner mig att gå upp som han gjorde imorse...kul.
Louie och Gucci, två underbara hundar som jag tänker mycket på

Geocaching med barn

Lånade med mig två 9-åringar och lärde dem lite om Geocaching. Var 1,5 timmar vid Båsenberget utanför Vingåker. Berget ligger lite skymd inne i skogen, lagom utmaning för grabbarna!

Efter att de klättrar flera gånger så åkte vi in till Vingåker och tog några lättare burkar, där grabbarna tyckte det roliga var att kolla på GPS:en och leta. Fem brukar blev hittade, sen åkte vi tillbaka för middag

Ny GPS

Igår blev det som jag fudnerat på, inte allt för länge- en egen GPS!

Tidigare har jag lånat jobbets, men nästa vecka är jag borta och kan inte låna jobbets under så lång tid. Så det blev  en Garmin 62s. Friluftskartan kommer att finnas i den snart. Har lekt och knappat lite med den och lagt in en del cacher. Kul att ha en egen, får se om jag någonsin lär mig den...

Lillebror Daniel har kommit hit nu, stannar och jobbar extra denna vecka sedan åker vi till Gotland och hälsar på fasters familjs stuga, ska bli riktigt mysigt!

Stand Up Paddling- SUP!

I fredags efter jobbet tog jag och chefen en varsin SUP Ipaddelbräda med enkel paddel) och testade i vågorna, det blåste 8 m/s på Mälaren. På med våra våtdräkter som inte har varit på sedan sista isvaksbadet. Börja på norra udden vid jobbet, paddla väster i motvind till ön sluta och vända och paddla tillbaka och förbi ön på den östra sidan.

Jag kan säga att jag kände mig inte så kaxig. Veta att om jag släpper fokus en halv sekund så ligger jag brevid supen än stående på... Vågorna kändes stora och kom ofta, samtidigt som man måste byta sida att paddla på. Trodde jag skulle få träningsvärk i fotlederna efter att "limmat" fast dem på brädan. Ramla bakåt en gång och lada på brädan, som inte välte! Så rätt stabila i sidled är dem, bara personen på som ska vara stabil också :)

Jobbigaste var hem, tillbaka fast mot vågorna och mot vinden. Kändes som man aldrig kom fram, men tydligen gjorde vi det. Gick inte bättre utan glasögon då konturerna är suddiga och målet flummigt ^^

Något för den som vill en vacker dag ligga på supen, paddla, slappa och sola men passar också den som vill ha träning för hela kroppen och utmaning i vågorna.

Riktigt kul var det!  Total fokus under en timme med att hålla kom på var ifrån vågorna kom och ev. båt som lämna vågor åt andra hållet också... Tränade sinnet, balansen, kroppen och tränade canadensar tag med paddeln.

Tror att det såg ut som bilden nedan, förutom att Mälaren är grå brun...Var iaf de bilderna jag hade i huvudet när jag kämpa för att inte tappa balansen... :)