Älskar den spontana friheten!

Igår bestämde jag mig för att dra på löparkläderna och utforska området, och leta efter skog. En halvt igenvuxen grusväg börjar precis här bakom huset :)
Följde den och vek av in mot skogen.
Lagom utmanande terräng höjde motivationen ordentligt, vad jag saknat att springa i skog! Tankarna i nuet med att placera fötterna rätt, hoppa över grenar och lyfta knäna vid högt gräs. När jag kom tillbaka var jag helt lerig på bena, ända upp till låren (då lyfter man fötterna ordentligt!). Och skapligt svettig! Sa till min bror att jag är borta max 40 min, men det blev 55.
Fick slänga in mig i duschen och kläderna i tvätten, skorna är inte lika vita längre, men det gör inget för det här var kul och de får bli "offroad" skor från nu!
Följde halft stigar, och vek av där jag tyckte kändes bra. Hade egentligen ingen aning om vart jag var, men det konstiga var att jag kom ut på samma ställe som jag började på!
Nöjd över löpturen!
Här trivs jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0