Upp, upp och iväg?

I torsdagskväll var Danne och jag ute och gick. Det var skönt, dels för att få diskutera frågorna som är för dumma (och pinsama) för att frågas till vem som helst....och att skratta åt varandras flummiga teorier. Och jag har faktiskt inte fastnat i någon sån fråga på nätterna längre! = teorierna vi kom fram till duger, för ett tag =)
Fredagen löste sig. Vi var tre st som var ute och geocachade till kvällen/natten. En del klättring blev det, och jag har fått inspiration till min multi som kommer ut till hösten (hoppas jag). Hade riktigt skoj med skratt. Sen när jag kom hem så hade jag fått svar av de jag mailat till och frågat, och det var det svaren jag hoppats på, visst bättre kan det alltid bli.
I lördags morse vakna jag med en känsla (inte varje dag), och det var "det kommer att gå bra" och det kändes verkligen i hela kroppen.

Idag har jag varit med och kört paintboll, andra gången. Vilka grejor! Och de säger själva att de inte är prylbögar, eller hur... jag fatta knappt hälften om vad prylarna hette, kommande tävlingar och grejer som de pratade om.
Varmt blev det, men det "glömde" man bort efter ett tag. Hade på mig fleece tröja, tjocktröja, skyddjacka (mot färgen på kulorna), buff, fodrade handledvärmare och vantar^^ Vilken inlevelse man får när kulorna känns. Var roligare att köra nu än tidigare för nu kunde de andra reglerna och inte alla var nybörjare = ingen skjuter flera gånger efter en träff.
Efter att ha ändrat taktik och körde på att smyga till fortet och blev jag attakerad av två st och blev träffad med tre skott... (!). Innan i spelet gjorde det inte så ont att bli träffad, med de skotten de sköt måste varit sten eller nått! De gjorde ondare än en träff jag fick i huvudet. Så nu har jag tre fina röda/blåa och svullna märken.
Åkte bandvagn till vårt område.
När jag kom hem fundera jag varför jag var ensam tjej i spelet, och lika så i flera aktiviteter- var är tjejorna?! Och varför har jag få tjejkompisar i jämnförelse med grabbar? Måste ju finnas flera tjejor som gillar att ha kul :P
Slängde några målarpenslar och blev riktigt sugen på att fixa och göra om. Frågan är bara med vad?
Har Hjalle i helgen, bra med sällskap. Ibland känns det så meningslöst, tokig.
Hjalle är den enda hund som jag vet inte gillar kameran, utmaning att få någon vettig bild på han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0