Full helg med lärdomar!

Från början var det tänkt att jag skulle för första gången testa på levande rollspel= lajv (medeltida fantasy). En hel del föreberedelser för helgen. Jag skulle vara människa med yrket äventyrare (tänkt om man kunde ha det yrket i dagens samhälle). Klart med kläderna, mycket linne, ylle och läder. Packade för en helg i vindskydd. Sen ringde en bekant och fråga om jag ville följa med och klättra...hm... jag sa faktiskt att jag inte kunde för jag var på lajv.

Lajvet körde igång, det avr en häftig syn med alla dessa raser och att de hade anstäring sig så mycket med utsmyckningen! Gick runt krogen och på vägarna i månljuset, coolt! det verkligen en helt annan plats att vara på!
Jag är nog för stel med att bjuda på mig så där, så jag valde att klättra på lördagen. Kan säga att lördagsmorgonen från vindskyddet var underbart, sol och dimma på sjön!

Vi var i Hållstad och klättra, jätte fina leder där uppsatta ankare fanns. Mera svårare var det, så vi höll oss till en 6a. Klättrade layback för första gången- leden var super kul! =) och jag lärde mig mycket hur grejerna ska användas.

Söndagen åkte jag tillbaka dit och så fick jag kurs i hur man gör eskimå. Orkar inte skriva mera om det här...men jag klara det 3 gånger utan stöd! Så glad så =) men det blir att träna mera, han prata om att träna igen om några veckor.


Jag vet inte själv hur jag ahr orkat i helgen. I vindskyddet vakna jag upp med en förkylning. Har sovit hela nätterna, åkt och haft kul sen sova resten av dagen^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0