Risk för missnöje!

Nu är värmen åter igen. Har varit miljöbov och duschat allt för länge och allt för varmt. Gillar inte att jag är så kallt efter man varit i vattnet. Sen har jag fick jag mat som killen laga (eller, jag tjata till mig). Ligger nu i sängen och funderar över dagen.
Känne mig så dålig, fokuserar på det jag inte kan (!). Men..fan. Jag vill kunna eskimåroll... fast jag hade ju bara som mål att kunna rolla på en sida (ner och upp på samma sida) och testa på eskimå, så.

Nu är det mera minus än plus. Det jag lärt mig idag är att jag har kanske blivit bättre på att lågt stöd och sen kanske "ensida roll". Det som är minus är att jag inte utvecklas i eskimå, får liksom inte till det med paddeltagen alls. Sen nacken...det borde bli bättre, känns i den att det är kallare i vattnet. Skulle lätt kunna byta ut den, ständigt känna av den överallt! Sen kommer en kall vinter... bajs. Denna sommar har jag väl ständigt haft blåmärken på låren och knäna (hård kajak!) Öm i kroppen efter dem, nu har jag några på underarmarna också, tur att sommarvärmen är borta. Andres gick inte på när jag sa att Daniel brukar slå mig med paddel ;)

Klagar och klagar. Men nu fick jag svar att en bekant som är intruktör ville/kunde gå igenom roll/eskimå med mig. Bra det, för nu har jag fastnat och tappat motivationen. Bra med bra kontakter! =) så glad att jag har dem, får se till att inte tappa dem!


Föresten, stavas ens Eskimå med å eller blir det som engelskan "eskimo"?



Snart böjar min klättring dra igång (inomhus). Det är för lite helger nu i höst! Hinner inte med allt jag vill planera.
Jag och en från klassen ska åka och klättra i Norrköping då hon ska ta gröna kortet och jag smygträna^^, för jag blev bjuden upp till Sthlms klätterhall där en kompis kompis har klättring som sitt stora intresse så han kunde lära mig lite tekniker och begrepp =) Hoppas sommaren paddlings armar/rygg visar vad de går för även i vinter!



Jag skulle vilja köpa mig en kåsa i trä, det letar jag efter! =) Har du tips på sidor som har det skulle det vara toppen!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0