vatten i öronen och kall

Handledsvärmarna blev klara igår, rätt nöjd med dom. Blev skönt med fleece inuti och framför allt varma! Går runt i dom nu + två tjocktröjor. Det var inte så varm i vattnet, man blir fort kall.

Testade på eskimåsväng..hm...kommer bara halvvägs! sen har jag förbrukad paddeltaget. Så flottöruppgångar blev det ett antal. Det var bra att träna på. Har ju haft Everesten mest där man oftast klarar sig upp utan flottör. Igår kollade jag in ett antal klipp på Youtube om flottöruppgång och att rolla- fick med mig små saker som gör betydelse märkte jag =)

Imorgon är det daxs för skolan, slut de dagarna som man jobba halvdag. Blir nog mindre övning, men...Fan..jag vill kunna eskimå...! det ser så himla lätt ut på bild! Skulle behöva en kurs...kanske höra med en bekant att hjälpa mig innan det blir för kallt i vattnet.


Jag minns hur j*kla stor respekt jag hade för vatten bara några år sedan...där canadensarturer blev att man satt och små grät för att det var så obehagligt. Kom ihåg för två år sedan när jag fick en halvdagskurs och en elev åkte runt med kapell hur kall i magen jag blev och ville upp på land. Men nu har jag lärt mig att det itne alls är farligt att åka ur, med eller utan kapell- ett par blåmärken inget mera.
Så mycket jag har utvecklas med vatten denna sommar- kan inte tro att jag tyckte så illa om det förut- bad memories. När jag känner mig trygg så vågar jag mera

Nu ska jag försöka med duschen om den kan göra mig lite varm^^



Ska köra med lite random bilder här- bara så ni vet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0