Vårstädning och ridning

Samma trippiga häst även denna gång... :( trist, men inte hästens fel. Testade det bettlösa tränset idag, kändes bra. Han är ju så känslig i munnen, så bett är överkurs på grabben.

Red ut med sällskap av en annan häst och min bara höll på att trippa, kasta sig och fara iväg från skritt till halva galoppsteg... Är inte van att känna honom så där. Jag fick jobba som den, inte bra i axeln efter det känner jag. Hästen var efter den rutten GENOM svett... Ombytta roller på hästarna, min brukar vara den som är lugn och kontrollerad.
MEN vi kom ut och jag slapp trilla av i skengalopp. :) 



Imorgon och i övermorgon hade vi visst distansstudier. Icke förbered på det, vad ska hittas på då... suck på mig själv! Ska nog ut och paddla eller vandra för att senare på kvällen gå Hälsansstig med en kompis.

Bobby ahr varit lite tjurig på mig för jag inte är hemma, eller försöker vara så lite som möjligt. Så nu tycker jag att det räcker med springande för han, får begränsa det till toan och buren.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0