Terränglöpning när den är som bäst!

Var innan turen trött och seg i kroppen efter en helg med sena kvällar och jobb. Men kan ju inte duscha utan att vara varken skitig eller svettig! Så då blev det löpning.
Sprang brevid tågverkstaden och hoppade fram och tillbaka på några gamla räls påvägen upp till elljusspåret där jag vek av in på små stigar som jag aldrig varit på. Gick riktigt bra, höll bra tempo och allt flöt bara på! hela tiden fokus på vart nästa kliv ska placeras. Min tanke om att börja orientera dök upp igen...
Efter ett tag börja jag försöka springa tillbaka, då det börja mörkna på. Hade ingen anning om vart jag var och ville hem för att ta en tidig kväll. Tillslut kom jag in på spåret där jag vek av, häftigt!
Höll bra tempo hem också, en riktig toppen löptur. Känner mig bra och pigg i kroppen just nu, sugen på att anmäla mig till något lopp- bara för att se och mäta mig mot andra, springer ju bara själv annars.
Nu ska jag ta min belöning, sova!
Nästa vecka kommer bli en bra vecka den också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0