City paddling!

Citerar Johans blogginlägg så slipper jag skriva samma ;-)

" Jag och Nathalie drog ut på en paddeltur, jag i en Barracuda å Nathalie i en Bonita. Det blåste Ost syd Ost idag, lätt bris har jag för mig att det stod i rapporten.Vi paddlade mot Östra Holmens Norra udde och sen mot lillå udd. Under den fällbara gångbron och sedan in i hamnen. Jag ville absolut beställa café latte på Kajens Kafé men ivriga att ta oss in i Svartån gjorde att vi sköt upp lattarna en aning.
Nytt försök på Kajens kafé men märker till min förskräckelse att jag glömt bilnycklar, körkort, hemnycklar på en sten vid kanothuset på Björnön. Elände.... Satte kurs i motvind mot Björnön. Lämnade Nathalie i sticket för att ånga på i maximal hastighet. Såg framför mig en stulen bil, kapat visa kort, inbrott och stulen Koin. Historien slutade lyckligt, allt låg kvar på samma sten. Wow... Lovade att möta upp Nathalie men hon hade struttat på bra och jag han i princip bara ut å vända. " - http://johan-friluftsliv.blogspot.com/
Får väl tillägga att när vi kom till utgångsläget skulle vi ta en fika. Johan skulle fixa kaffet, men han hade glömt kaffepulvret, så det blev inget kaffe! Men istället blev det varmt vatten med mjölk...^^
Sen glömde han handduken i packbrunnen...(!)
Härligt med vatten på linsen...

Lite skillnad från att paddla på en lungt sjö där man högst ser en eka ute! Jag hade Bonita den här gången också, men tyckte den kändes låg i vågorna, blir att testa en Royal nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0