Heldag med aktiviteter på jobbet

Igår tog vi emot 28 ungdomar(18-22 år) från ca 15 olika länder. Föreningen Lions hade ett internationellt läger i Sverige, Enköping och la en dag ute hos oss med olika aktiviteter.
Började kl 10 med att ge oss ut i storkanoter ut till Östa holmen för att fika och bada. Lagom till lunch var vi tillbaka till anläggningen och gjorde viltskavsgryta med ris och potatismos över eld i kåtan. Sista timmarna innan avfärd hade vi 5 kamp med fika. Under den aktiviteten kom det ett skyfall!! Allt och alla blev blöta, så fikapausen var uppskattad. Avslutade med att presentera bästa grupp och deltagare i varje aktivitet och bästa grupp och deltagare. Mycket jubel och applåder! Alla verkade nöjda med dagen!
Härlig och rolig grupp som verkade öppna för nya möten. Alla verkade ha haft det kul- likaså vi! :)
Några ungdomar lärde sig engelska, och vi skrattade åt varandra när vi skulle berätta vad "lagom" var för något...!^^

En veckan innan jag fick reda på att de skulle komma, och jag, den sämsta, skulle prata engelska - en hel jäkla dag! ^^ Dagarna närmade sig och likaså nervositeten^^, mest för att misslyckas som intruktör och sänka kvalitén på företaget. Sa till André och varna han för min engelska...men han såg det som ett bra tillfälle att träna. Han var varnad och jag kan inte gör mera än mitt bästa. Dagarna innan tog jag tag i min ljudbok på engelska, läste ur min engelska bok Into the wild och översatte intruktionerna på aktiviteterna och pluggade in alla nya ord.
Som tur var så gick allt över förväntan!  Visst min engelska är inte bra. Men jag gjorde mig förstod och pressade mig själv till att prata för att vara social och utmana mig lite extra, och jag vet att det blir roligare då! Hos ungdomarna verkade det inte göra så mycket. Ord som jag inte visste fråga jag dem och fick lära mig nytt!
Nu i efterhand är jag glad över att André lät mig jobba, och trodde att det skulle gå bra. Jag fick en möjlighet, en utmaning att testa och utvecklas i!
Att vara ute på tur med större grupper är inte dumt alls!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0