Nya upptäckter

Johan tog med mig och visade Svanå. Ett gammalt brukställe med en fin vandringsled med historik om den massa gamla arbetsplatsen och byggderna. Efter vi varit där och gått leden runt, badat och fikat så åkte vi tillbaka och testade att åka inlines med hans hund Coin på vägen mellan Skultuna och Västerås city. 
Börjar lära mig staden nu, eller snart så. Ställen jag varit på förut, men inte minns börjar koppla nu!
Idag var jag och pratade med ägaren för Gäddeholms herrgård och café. Som ny i staden Västerås är det riktigt kul att träffa nya människor, få inblick i deras verksamhet och komma ut och bli guidad på områdena. Man kanske måste flytta ibland för att ha en bra anledning till att skaffa nya kontakter och se andras verksamheter...? Möjligheter finns och folk som är öppna för dem är bra!
Idag på jobbet så är vi i princip klara med vår Geocaching bana för barnfamiljer, bara en sista runda med ut med ledtrådar och fikat. Mycket att tänka på, men jag tror det kommer att bli en kul aktivitet. Första testfamiljen kommer på fredag.

I början på veckan var jag och kollade på två lägenheter i Tillberga (en mil utanför staden). Denna fastnade jag för, men jag var inte ensam om det...
Lägenheten i Tillberga
Igår fick jag beskedet om att jag fick välja om jag ville hyra den eller inte. Jag tackade ja! Igår natt kände jag mig så uppspelt över dagen. Äntligen ska jag få flytta, några glädjetårar kom. Egen ingång är det och rabatt! Började fundera på vilka möbler jag ska köpa och byta ut för att det ska passa, längtar! Det här kommer bli en lägenhet som jag ska bo i för ett längre tag =)
I helgen när jag jobbade blev det några timmar rast mellan bokningarna, så då stack jag ut med kära Bonita och fotade denna familj när jag kom tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0