Stand Up Paddling- SUP!

I fredags efter jobbet tog jag och chefen en varsin SUP Ipaddelbräda med enkel paddel) och testade i vågorna, det blåste 8 m/s på Mälaren. På med våra våtdräkter som inte har varit på sedan sista isvaksbadet. Börja på norra udden vid jobbet, paddla väster i motvind till ön sluta och vända och paddla tillbaka och förbi ön på den östra sidan.
 
Jag kan säga att jag kände mig inte så kaxig. Veta att om jag släpper fokus en halv sekund så ligger jag brevid supen än stående på... Vågorna kändes stora och kom ofta, samtidigt som man måste byta sida att paddla på. Trodde jag skulle få träningsvärk i fotlederna efter att "limmat" fast dem på brädan. Ramla bakåt en gång och lada på brädan, som inte välte! Så rätt stabila i sidled är dem, bara personen på som ska vara stabil också :) 
 
Jobbigaste var hem, tillbaka fast mot vågorna och mot vinden. Kändes som man aldrig kom fram, men tydligen gjorde vi det. Gick inte bättre utan glasögon då konturerna är suddiga och målet flummigt ^^
 
Något för den som vill en vacker dag ligga på supen, paddla, slappa och sola men passar också den som vill ha träning för hela kroppen och utmaning i vågorna. 
 
Riktigt kul var det!  Total fokus under en timme med att hålla kom på var ifrån vågorna kom och ev. båt som lämna vågor åt andra hållet också... Tränade sinnet, balansen, kroppen och tränade canadensar tag med paddeln. 
 
 
Tror att det såg ut som bilden nedan, förutom att Mälaren är grå brun...Var iaf de bilderna jag hade i huvudet när jag kämpa för att inte tappa balansen... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0